Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Fredde - 11 juni 2009 20:38

Minns nån sagan om "God natt, Alfons Åberg"?


Det gör jag extra mycket idag.


När det ikväll var dags att sova ropade min fantastiska 3-åriga dotter:


-"Pappa! Måste kissa!" Pappa kommer, han hjälper henne till toan. Hon sitter en stund och så tillslut kommer det en liten, liten droppe.

-"God natt då." säger Pappa.


 -"Pappa!Jag är törstig..." ropar dottern. Pappa kommer med ett glas vatten. 

Det tar väldigt lång tid att dricka kväll. Men när det är 3 droppar kvar råkar hon spilla det sista i sängen. 


 -"Pappa! Jag spillde, det blev blött i sängen..." Pappa kommer o säger: "Men ojojojojojoj!" och vänder täcket (som bara hade 3 droppar vatten i ena hörnet) -

- "God natt nu o ropa inte mer för jag är ganska trött och orkar inte springa mer". säger pappa när han går. Och titta nu sover hon... Ssh... viska... God natt och sov så gott!

Ovido - Quiz & Flashcards