Alla inlägg den 7 april 2009

Av Fredde - 7 april 2009 19:11

Härligt med vår! Innan pollenchocken sparkar igång.


Såg ett par artiklar i dagens DN om hur arktis snart är betesängar åt Isbjörnarna.

http://dn.se/nyheter/vetenskap/arktis-kan-bli-isfritt-redan-om-elva-ar-1.839471

Jag känner mig inte så fantastiskt orolig på att jorden fortsätter att förändra sig som den hållit på med i ca 4.6 miljarder år. För ca 10000 år sedan var platsen där jag befinner mig, äs aj spik, täckt av ett islager på ca 3km. Fanns väl isbjörnar här då kan jag tro. Vart tog de vägen när isen försvann den gången?


Det är ju förstås inte särskilt kul om stackars isbjörnarna  utrotas pga issmältning. De får väl anpassa sig som alla andra.Om isen tar slut på jorden: Bli gröna gräsbjörnar...


Kan ju passa på Grönland!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards